rabbit ears






6 6 6


Dee Finney's blog

start date July 20, 2011

Today's date 11-13-11

UPDATED 10-18-12

page 64




EVERYONE NEEDS TO WATCH THIS VIDEO ABOUT CNN:  http://amberlyonlive.com/2012/10/07/amber-on-alex-jones/




This page came about because of a radio show I listened to today, which was a blast for the past show with Art Bell and Major Ed Dames - the remote viewer from September, 2001, right after the 9/11 twin tower disaster.


Major Dames said that his team had been tasked with Revelation 13,  False Prophet, and every one of the team came back with a drawing of a television set. 

If you look at the first television set, they all have rabbit ear antennas - just like horns. 


The FOX also has ears that stick up like horns, and if you do the numerology, F = 6 -  O = 6  AND   X = 6


In case you don't bother reading the details about the CEOs of the MEDIA COMGLOMERATES, please note that they are listed as either FREEMASONS OR JEWISH - listed as CEOS of Jewish Organizations as well.

in Englad particularly, I am told by British citiizens that if you aren't Jewish, you can't be 'anybody'.


Revelation 13

1And I stood upon the sand of the sea, and saw a beast rise up out of the sea, having seven heads and ten horns, and upon his horns ten crowns, and upon his heads the name of blasphemy.

2And the beast which I saw was like unto a leopard, and his feet were as the feet of a bear, and his mouth as the mouth of a lion: and the dragon gave him his power, and his seat, and great authority

3And I saw one of his heads as it were wounded to death; and his deadly wound was healed: and all the world wondered after the beast.

4And they worshipped the dragon which gave power unto the beast: and they worshipped the beast, saying, Who is like unto the beast? who is able to make war with him?

5And there was given unto him a mouth speaking great things and blasphemies; and power was given unto him to continue forty and two months.

6And he opened his mouth in blasphemy against God, to blaspheme his name, and his tabernacle, and them that dwell in heaven.

7And it was given unto him to make war with the saints, and to overcome them: and power was given him over all kindreds, and tongues, and nations.

8And all that dwell upon the earth shall worship him, whose names are not written in the book of life of the Lamb slain from the foundation of the world.

9If any man have an ear, let him hear.

10He that leadeth into captivity shall go into captivity: he that killeth with the sword must be killed with the sword. Here is the patience and the faith of the saints.

11And I beheld another beast coming up out of the earth; and he had two horns like a lamb, and he spake as a dragon.

12And he exerciseth all the power of the first beast before him, and causeth the earth and them which dwell therein to worship the first beast, whose deadly wound was healed.

13And he doeth great wonders, so that he maketh fire come down from heaven on the earth in the sight of men,

14And deceiveth them that dwell on the earth by the means of those miracles which he had power to do in the sight of the beast; saying to them that dwell on the earth, that they should make an image to the beast, which had the wound by a sword, and did live.

15And he had power to give life unto the image of the beast, that the image of the beast should both speak, and cause that as many as would not worship the image of the beast should be killed.

16And he causeth all, both small and great, rich and poor, free and bond, to receive a mark in their right hand, or in their foreheads:

17And that no man might buy or sell, save he that had the mark, or the name of the beast, or the number of his name.

18Here is wisdom. Let him that hath understanding count the number of the beast: for it is the number of a man; and his number is Six hundred threescore and six.


NOTE FROM DEE:  If you think about what Major Dames said, it makes so much sense.

The week of Thanksgiving, all week were sermons on the False Prophet.  They were really good, but when I heard him say that no psychic, no dreamer, nor Remote Viewer would ever come up with the name of the Beast  The False Prophet, I knew he was wrong.  I have a specific name in mind, but I don't want to get sued, so I will not be specific with the name, but the first two pictures at the top of this page will get you very close to who he is.


Revelation 13:11-15
Then I saw another beast, coming out of the earth. He had two horns like a lamb, but he spoke like a dragon. He exercised all the authority of the first beast on his behalf, and made the earth and its inhabitants worship the first beast, whose fatal wound had been healed. And he performed great and miraculous signs, even causing fire to come down from heaven to earth in full view of men. Because of the signs he was given power to do on behalf of the first beast, he deceived the inhabitants of the earth. He ordered them to set up an image in honor of the beast who was wounded by the sword and yet lived. He was given power to give breath to the image of the first beast, so that it could speak and cause all who refused to worship the image to be killed.

This second beast is referred to as the False Prophet in Revelation 16:13 and 19:20.

THERE have been many interpretations concerning the identity of the False Prophet as spoken of in the Book of Revelation. However, as I hold to the view that Revelation is in effect history revealed in advance, and that a great deal of that history has already taken place, I believe that we have now reached a point in time where we can positively identify this character known as the False Prophet. This False Prophet has successfully blinded Christendom, not only to his own identity but also in relation to the identity of all three Satanic inspired forces prophesied to lead the rulers of this world to, “the battle of that great day of God Almighty” Revelation 16:14. As a result of this deception Britain and America have been led into several wars over the past century and are now embroiled in a conflict in the Middle East which will ultimately wreak terrible destruction, not only in our own land, but on a world wide scale.

Here in Revelation 16 we note that we are looking at a prophecy pertaining to this very time just prior to the final battle of the age, or in other words, a prophecy for the last hours of the last days. We note also that these three characters, the Dragon, the Beast and the False Prophet are described as ‘spirits 'that go forth to lead or deceive the rulers of the world. Spirits by their very nature are invisible and as such take the form of influences or forces working behind the scenes. In this study we must not only identify the False Prophet at this time, but we must also seek to establish what influence this spirit is wielding over the world today.

An examination of Scripture will show that this False Prophet is in fact a close associate and co-conspirator of the ‘Beast’ system (Church of Rome). The False Prophet, in the sense of the definite article is only mentioned three times in the entire canon of Scripture and on each occasion it is in association with the Beast. It should also be noted that the FIRST time that the title False Prophet is given in relation to the definite article is in Revelation 16:13-14:

And I saw three unclean spirits like frogs come out of the mouth of the dragon, and out of the mouth of the beast, and out of the mouth of the FALSE PROPHET. For they are the spirits of devils, working miracles, which go forth unto the kings of the earth and of the whole world, to gather them to the battle of that great day of God Almighty”.

What I ask is, why has our Lord chosen to give this co-conspirator of the Beast system a specific identity or different name here in Revelation 16? Quite simply, I believe that during these last hours of the Last Days, our Lord is highlighting the fact that at this time a false prophetic teaching, emanating from the Beast system, will be of particular significance in leading the people away from the truth contained in the Word of God, and blinding them as to their true destiny. False Prophet, only one of these passages, Revelation 19:20, gives us any clue as to the characteristics pertaining to its identity.

 “And the beast was taken, and with him the false prophet that wrought miracles before him, with which he deceived them that had received the mark of the beast, and them that worshipped his image


these same characteristics are displayed by the Two Horned Beast in Revelation 13:14:

And (the two horned Beast, representing the final stages of Satan’s counterfeit religion as manifest in the Church of Rome) deceiveth them that dwell on the earth by the means of those miracles which he had power to do in the sight of the beast”.

Referring again to the ‘Beast’, it is the author’s view that these two horns represent two powers at work within the Church of Rome today in the form of the Dynasty of Popes and the Jesuit order. It is therefore to the deceitful Jesuits, in particular their false prophetic teaching, that we must turn in order to identify this satanic character ‘The False Prophet’. It is worth noting in relation to this point of identification in Revelation 19:20, that it is those who have received the ‘mark’ that are deceived. We see the exact outworking of this prophetic word when we consider that the mark received in the forehead symbolizes belief and assent to the doctrines of Rome, with the mark on the hand symbolizing fellowship and friendship with this false church in the form of their ecumenical associates. It was these two groups who were first deceived by this false teaching before the pollution spread to the Reformed Churches.

It may come as a surprise to some that the Jesuits, working in conjunction with the Church of Rome in an attempt to stem the flow of the Reformation, produced an entirely new and false theory in relation to Bible prophecy. What is more alarming is that this false Jesuit inspired interpretation, known as the Futurist theory, has blinded our churches to the real truth of the prophetic scriptures. As a result these three spirits or forces spoken of in Revelation 16, have been able to lead the rulers of this world to that final battle of Armageddon unhindered and undetected. Meanwhile, most Church leaders and professing Christians have been found fast asleep.

Very briefly, the main points of this false teaching revolve around the theory that our Lord is to return twice. His first return will be in secret when his saints will be caught up (Raptured) to meet Him in the air with the world knowing only that thousands of Christians world-wide have disappeared. Meanwhile, all those who were unprepared are to be left on earth in an unsaved state. A ‘seven year’ period of tribulation will then commence and an Individual known as the ‘Anti-Christ’ will make his appearance and will assume power as a world dictator. This dictator is to head up a revived Roman Empire in the form of a ten-nation confederacy and rule over it. He will make a covenant with the Jews and allow them to set up their temple worship in a rebuilt Jewish Temple in Jerusalem. After three-and-a-half years of the tribulation period he will break this covenant and persecute them. After the seven years of tribulation are complete, our Lord will return a second time, with his saints, and destroy Anti-Christ.

This ‘False Prophetic’ Futurist theory simply does not stand up to the examination of Scripture. This not only applies to their teaching on Antichrist but also in relation to their theories on the Tribulation at the end of the age and the two-staged return of The Lord Jesus. However, most alarming of all is the false teaching that the ‘State of Israel’ as it currently exists, is representative of God’s chosen people Israel and that its formation in 1948 was a fulfillment of prophecy. It is this erroneous view particularly within Christian America which gives moral credibility to our western Nations as they continually pander to Jewish influence and implement policies geared towards bolstering the Israeli State. The fact remains that those people, who call themselves ‘Jews’ today, have absolutely no biblical claim to the land of Palestine. A correct reading of scripture will show that the ‘Birthright Promise’ including the possession of the land, was given to Joseph and subsequently passed on to the tribes of Ephraim and Manasseh (1 Chronicles 5:1). When Jewish leaders themselves only claim descent from the tribe of Judah and to a lesser extent the tribe of Benjamin, the blatant discrepancy in this false prophetic teaching is further highlighted. Scripture is quite clear in that a repentant house of Judah can only lay claim to the ‘Promised Land’ in and through association with all the tribes of Israel united in the Kingdom Age. Jeremiah 3:17-18:

“At that time they shall call Jerusalem the throne of the LORD; and all the nations shall be gathered unto it, to the name of the LORD, to Jerusalem: neither shall they walk any more after the imagination of their evil heart. In those days the house of Judah shall walk with the house of Israel, and they shall come together out of the land of the north to the land that I have given for an inheritance unto your fathers “.

Time and time again we are told the Jewish people are being blessed by God and that the state of Israel today is fulfillment of this wonderful blessing. When we consider the teaching of the Jewish faith in relation to our Lord and Saviour, we have to ask when has God ever blessed Christ rejection? On the contrary, the Israeli State will suffer terribly and more alarmingly those nations who fail to heed the warning from scripture and withdraw themselves from the present conflict will bring equally terrible suffering on themselves.

Finally, to answer our title question, the False Prophet is very much here and among us now in the form of the Jesuit inspired false futurist teaching. It has always been Satan’s goal to thwart the plans of our Lord and destroy the Kingdom of God. In an attempt to achieve this Satan has erected false prophetic signposts directing Christendom towards destruction. As a result our people wander lost in a dark prophetic wilderness without the light of Scriptural truth to guide them. It is high time we stopped following these deceitful signposts and looked instead to our road map in the form of the infallible, inspired Word of God, before it is too late.






In a message dated 11/14/2011 3:29:38 A.M. Pacific Standard Time, r.fojut@att.net writes:
2 PHONEY ANXIETIES emphasized by our major "news" media:

PHONEY ANXIETY to reduce $1-1/2 Trillion from our Government's "Deficit."
Most likely through cuts to Social Security, Medicare, Medicaid and other public programs.
But no media mention that the Federal Reserve recently obligated all future American taxpayers by loaning (giving) $21 Trillion to private BANKS here and abroad.)
PHONEY ANXIETY that Iran MIGHT build One Nuclear warhead in the future - that could threaten the State of Israel.
Except for Ron Paul's opposition, other candidates for the Presidency "okay" nuclear bombing of Iran, which would kill millions from the blasts and radiation. (And possibly begin World War Three)
But no media mention that "frightened little" Israel already has over 600 Nuclear warheads (as per reporter Seymour Hersh), ICBMs that can reach anywhere in Europe and Russia, submarines, aircraft and missile launchers that can deliver nukes - plus the largest high tech conventional military forces in the Middle East (after America's).
Behind the media lies

Posted: November 24, 2011
8:00 pm Eastern

© 2011

Over the last couple weeks we have been hearing about how Occupy Wall Street has grown to over 300 protests nationwide. Wow! This has got to be a big deal, or so the media would have me believe.

Most recently, while on vacation in Florida, I had the opportunity to see one for myself. We drove by a bank where there were two people and a dog outside in protest. This is one of the 300 protests? It came to me that the media are doing their best to hang on to something that barely exists; this was one of their protests. I said to myself, "If America could only see this." I talked to a high-profile reporter from New York who recently blurted out the truth in his confusion when he said to me, "If you want to see the OWS in New York, you will have to look for it."

Mark Twain rightly stated, "If you don't read the newspaper, you 're uninformed. If you read the newspaper, you're misinformed

How right this statement is for the present time; it's a bit disturbing that you cannot trust those who report the news. Is it not interesting that the agendas pushed on the American people can hardly be justified in person? It seems to work only in presentation in the papers or on the television screen. For example: It has been said from those behind the puppetry reporting on the news: "You take the pictures, and I'll create the war."

I believe it is time to pull back the curtain on those who report the news and do an exposé on who they are, what they believe and what they promulgate. America is wising up to the fact that there are only a few outlets worthy of their trust, and rightly so. s Media Lies About Elecons

It seems obvious to an observer of the mainstream media that Mitt Romney is the clear favorite of the Republican people, but take a closer look at the facts and numbers and very different picture begins to develop.

As we consume and digest the 'honest' reporting of these venerable bastions of the truth, our opinions are formed based upon this surety. What they won't tell you is that they have chosen those who will not be allowed any real exposure to the American people. These blacklisted boors are poison to the goal of the "politiconomic" machine driving us forward to a better tomorrow, for the wealthy.

Enter Ron Paul and his absurd message of smaller government, less spending and liberty for the individual. I'm not here to promote Paul or his agenda, but it should be noted that his platform flies in the face of all that the mass media propagandists would suggest is undeniable fact, that we can keep on how we have been with only minor adjustments to the system.

On the numbers side of things, there is a very sobering clandestine smear campaign afoot that cannot go without notice. A quick glance at the politics section of most news outlets will set forth the idea that the front runners in the race to be the GOP nominee are Romney, Cain, Perry and perhaps Gingrich. Taking a look at how the people feel is another matter altogether.

Since January of this year there have been debates among the candidates, and at some of those debates there have been straw polls conducted. While not scientific and certainly not decisive, they do allow us to at least get a feel for which way the wind is blowing for each candidate in that particular geographic area (though some polls have also been conducted via the internet). What these polls tell us contrasted with what the media reports is nothing short of shocking.

And the exact same data repeated as percentages:
Here we see that it isn't at all Romney who is in the lead, but Cain or Paul. It is important to note that some of the wins by these men have been greater than 50%, showing strong support for one candidate.
Another way to look at the data is by how many votes outright each candidate received and what percentage of the total that is.
And while the sheer numbers alone have little sway, it is still important to identify and compare. It shows that a candidate has presented their platform to a wide variety of group sizes and come out on top in both overall number of wins and overall votes received. This is essentially a double vote from the American people showing the overall attitude, not just a skewed perspective.

It is also important to note that in two of the polls the actual numbers have not been released. And in one of the polls two votes were taken, one before and one after the debate. Both times the report came back that Ron Paul was the winner with a minor adjustment to the rank of the other candidates. However, CNN decided not to release those numbers but instead ran an online poll in which they omitted Ron Paul altogether. This is the height of dishonesty and should shatter anyone's trust in CNN to report honest information.

Why did we really start a war in Iraq?

I can't understand why we started a War in Iraq in the first place. They had no evidence that they had weapons of mass destruction. Why are we going after Iraq, when we know North Keara is building them. North Keara has missiles that can reach the California borders, isn't this something to be worried about? They even lunched test missiles, but yet nothing is done? What are we going to do, wait until they finally have the technology to put a nuke war head on one of the missiles? Why?
30-year Anniversary: Tonkin Gulf Lie Launched Vietnam War

Media Beat (7/27/94)

By Jeff Cohen and Norman Solomon

Thirty years ago, it all seemed very clear.

"American Planes Hit North Vietnam After Second Attack on Our Destroyers; Move Taken to Halt New Aggression", announced a Washington Post headline on Aug. 5, 1964.

That same day, the front page of the New York Times reported: "President Johnson has ordered retaliatory action against gunboats and 'certain supporting facilities in North Vietnam' after renewed attacks against American destroyers in the Gulf of Tonkin."

But there was no "second attack" by North Vietnam — no "renewed attacks against American destroyers." By reporting official claims as absolute truths, American journalism opened the floodgates for the bloody Vietnam War.

A pattern took hold: continuous government lies passed on by pliant mass media...leading to over 50,000 American deaths and millions of Vietnamese casualties.

The official story was that North Vietnamese torpedo boats launched an "unprovoked attack" against a U.S. destroyer on "routine patrol" in the Tonkin Gulf on Aug. 2 — and that North Vietnamese PT boats followed up with a "deliberate attack" on a pair of U.S. ships two days later.

The truth was very different.

Rather than being on a routine patrol Aug. 2, the U.S. destroyer Maddox was actually engaged in aggressive intelligence-gathering maneuvers — in sync with coordinated attacks on North Vietnam by the South Vietnamese navy and the Laotian air force.

"The day before, two attacks on North Vietnam...had taken place," writes scholar Daniel C. Hallin. Those assaults were "part of a campaign of increasing military pressure on the North that the United States had been pursuing since early 1964."

On the night of Aug. 4, the Pentagon proclaimed that a second attack by North Vietnamese PT boats had occurred earlier that day in the Tonkin Gulf — a report cited by President Johnson as he went on national TV that evening to announce a momentous escalation in the war: air strikes against North Vietnam.

But Johnson ordered U.S. bombers to "retaliate" for a North Vietnamese torpedo attack that never happened.

Prior to the U.S. air strikes, top officials in Washington had reason to doubt that any Aug. 4 attack by North Vietnam had occurred. Cables from the U.S. task force commander in the Tonkin Gulf, Captain John J. Herrick, referred to "freak weather effects," "almost total darkness" and an "overeager sonarman" who "was hearing ship's own propeller beat."

One of the Navy pilots flying overhead that night was squadron commander James Stockdale, who gained fame later as a POW and then Ross Perot's vice presidential candidate. "I had the best seat in the house to watch that event," recalled Stockdale a few years ago, "and our destroyers were just shooting at phantom targets — there were no PT boats there.... There was nothing there but black water and American fire power."

In 1965, Lyndon Johnson commented: "For all I know, our Navy was shooting at whales out there."

But Johnson's deceitful speech of Aug. 4, 1964, won accolades from editorial writers. The president, proclaimed the New York Times, "went to the American people last night with the somber facts." The Los Angeles Times urged Americans to "face the fact that the Communists, by their attack on American vessels in international waters, have themselves escalated the hostilities."

An exhaustive new book, The War Within: America's Battle Over Vietnam, begins with a dramatic account of the Tonkin Gulf incidents. In an interview, author Tom Wells told us that American media "described the air strikes that Johnson launched in response as merely `tit for tat' — when in reality they reflected plans the administration had already drawn up for gradually increasing its overt military pressure against the North."

Why such inaccurate news coverage? Wells points to the media's "almost exclusive reliance on U.S. government officials as sources of information" — as well as "reluctance to question official pronouncements on 'national security issues.'"

Daniel Hallin's classic book The "Uncensored War" observes that journalists had "a great deal of information available which contradicted the official account [of Tonkin Gulf events]; it simply wasn't used. The day before the first incident, Hanoi had protested the attacks on its territory by Laotian aircraft and South Vietnamese gunboats."

What's more, "It was generally known...that `covert' operations against North Vietnam, carried out by South Vietnamese forces with U.S. support and direction, had been going on for some time."

In the absence of independent journalism, the Gulf of Tonkin Resolution — the closest thing there ever was to a declaration of war against North Vietnam — sailed through Congress on Aug. 7. (Two courageous senators, Wayne Morse of Oregon and Ernest Gruening of Alaska, provided the only "no" votes.) The resolution authorized the president "to take all necessary measures to repel any armed attack against the forces of the United States and to prevent further aggression."

The rest is tragic history.

Nearly three decades later, during the Gulf War, columnist Sydney Schanberg warned journalists not to forget "our unquestioning chorus of agreeability when Lyndon Johnson bamboozled us with his fabrication of the Gulf of Tonkin incident."

Schanberg blamed not only the press but also "the apparent amnesia of the wider American public."

And he added: "We Americans are the ultimate innocents. We are forever desperate to believe that this time the government is telling us the truth."

[Return to Media Beat archive]

According to Erika Steinbach, Poland was the first to mobilise in 1939, thereby provoking Germany to start W    wii


WW2 Propaganda:70 Years Later The Lies Continue

When discussing the nazi invasion of Poland on September 1 1939 many media reports leave out the fact that it was a two front attack as the USSR also invaded that country on September 17 1939 according to the protocols of the nazi-soviet non aggression pact. Stalin is equally as culpable for the start of the war as Hitler but not according to the "history" channel and other biased media. Britain and France declared war on Germany but not the Soviet Union. http://en.wikipedia.org/wiki/Soviet_invasion_of_Poland
In 1939 France invaded Germany. They sent troops and tanks into the Saar region in an attempt to help their Polish ally. France invaded Germany first but the media call Germany the "aggressor" in the conflict between these two countries - http://warandgame.wordpress.com/2008...september-1939
I have heard it expressed in the media that Operation Barbarossa was an attack on a "neutral" and "peaceful" USSR. The Soviets invaded Poland in 1939 and Finland later that same year. In 1940 Estonia, Latvia and Lithuania were taken over and in Romania the provinces of Bukovina and Bessarabia were annexed. Over 20 million people were forced to live under Stalinist occupation. Not a bad feat for a "neutral" country! Some historians contend that the nazi attack was a pre emptive strike to forestall a Soviet invasion of Germany. They include Victor Suvorov www.ihr.org/jhr/v17/v17n4p30_Michaels.html and Igor Bunich http://en.wikipedia.org/wiki/Igor_Bunich Joachim Hoffman has also supported this view in his book STALIN'S WAR OF EXTERMINATION.
The media contend that Adolf Hitler made a mistake by declaring war on the USA. The American government, under the leadership of the pathological liar FDR, was already in a state of war with Germany. His administration, while falsely claiming neutrality, gave billions of dollars in arms and ammunition to Britain and the USSR. A month before Pearl Harbor Roosevelt gave mass murderer Joseph Stalin a 1 billion dollar loan - interest free with no repayments until after the war. 6 months before Pearl Harbor he ordered the depth charging of German and Italian submarines in international waters. At the Atlantic Charter meeting Roosevelt said to Churchill "I may wage war, but I may never declare war". In the week before Pearl Harbor the Roosevelt administration was revealed to have a plan in operation to attack Germany and Italy with a US invasion of Europe. This plan was called "Rainbow 5" - www.strike-the-root.com/72/davies/davies9.html Because of Roosevelt and his supporters warmongering ways the US was in a state of war with Germany anyway. Hitler's decision to declare war simply made it a formality. Germany's declaration of war against the USA -www.ihr.org/jhr/v08/v08p389_Hitler.html
Book by Benjamin Colby on the warmongering and lies of Roosevelt called TWAS

Pat Buchanan: Hiler Didn't Start WWII

By dday

I don't want war! All I want is peace...peace...peace...!

A little piece of Poland,

A little piece of France,

A little piece of Austria

And Hungary, perchance!

A little slice of Turkey

And all that that entails,

And then a bit of England, Scotland, Ireland and Wales!"

-Mel Brooks, To Be Or Not To Be

I guess the news peg for this is the anniversary of the start of WWII in September 1939, but Pat Buchanan has gone ahead and apologized for Hitler, claiming he sought no empire or wider war with Europe, and had merely benign interests of German unification at heart:

Indeed, why would he want war when, by 1939, he was surrounded by allied, friendly or neutral neighbors, save France. And he had written off Alsace, because reconquering Alsace meant war with France, and that meant war with Britain, whose empire he admired and whom he had always sought as an ally.

As of March 1939, Hitler did not even have a border with Russia. How then could he invade Russia?

Matt Yglesias does quick work of the historical inaccuracies - Hitler invaded Russia as soon as he achieved a border with them by conquering Poland. And this is a decent riposte as well - Buchanan seems to expect a crazy person to also be a rational military strategist, and when he's not, searches for alternative explanation ("Hitler couldn't have wanted war because he didn't have enough planes! So it's Britain's fault!").

But I'll take the less dainty approach. In 1939, in a small town called Averduct on the German-Polish border, practically every member of my family was rounded up by Nazi authorities, herded into a local synagogue, and burned alive inside. This would fall in Buchanan's revisionism as part of the supposedly honest and forthright effort by Hitler to annex Danzig and restore the German homeland (hey, Hitler just wanted some Lebensraum - why not let him annex whatever he decided was part of Germany, right? Don't you want to save lives?). But my dead ancestors didn't live in Danzig (now Gdansk). They had nothing to do with such a conflict. Maybe that was the work of a few bad apple Nazis acting alone. That and the other 6 million incidents.

But the bigger point here to be made is that Pat Buchanan is paid by the allegedly liberal cable news network MSNBC, he has been on it for years, if you add up all his appearances throughout the day he probably spends as much time on the air as anyone outside of the Morning Joe crowd, and that's... OK. Calling Hitler misunderstood is not a firing offense at the liberal cable news network MSNBC.

Good to know.

My favorite comment in the Buchanan thread, by the way:


Great Article Pat.

But what’s your beef with general Pinochet?

Must be a follower of Milton Friedman.

Keith Rupert Murdoch, AC, KSG (born 11 March 1931) is an Australian-American business magnate. He is the founder and Chairman and CEO of News Corporation, the world's second-largest media conglomerate.[5][6][7][8]

In 1953, Murdoch became managing director of News Limited, inherited from his father.[3][9] In the 1950s and '60s, he acquired various newspapers in Australia and New Zealand, before expanding into the United Kingdom in 1969, taking over the News of the World and then The Sun. He moved to New York in 1974 to expand into the US market and became a naturalised US citizen in 1985.[9] In 1981, he bought The Times, his first British broadsheet. In 1986, keen to adopt newer electronic publishing technologies, he consolidated his UK printing operations in Wapping, causing bitter industrial disputes. His News Corporation acquired Twentieth Century Fox (1985), HarperCollins (1989)[10] and The Wall Street Journal (2007). He formed BSkyB in 1990 and during the 1990s expanded into Asian networks and South American television. By 2000 Murdoch's News Corporation owned over 800 companies in more than 50 countries with a net worth of over $5 billion.

In July 2011 Murdoch faced allegations that his companies, including the News of the World, owned by News Corporation, had been regularly hacking the phones of celebrities, royalty and public citizens. He faced police and government investigations into bribery and corruption in the UK and FBI investigations in the US.[11][12]

Political activities in Australia

Murdoch found a political ally in John McEwen, leader of the Australian Country Party (now known as the National Party of Australia), who was governing in coalition with the larger Menzies-Holt Liberal Party. From the very first issue of The Australian Murdoch began taking McEwen's side in every issue that divided the long-serving coalition partners. (The Australian, 15 July 1964, first edition, front page: "Strain in Cabinet, Liberal-CP row flares.") It was an issue that threatened to split the coalition government and open the way for the stronger Australian Labor Party to dominate Australian politics. It was the beginning of a long campaign that served McEwen well.[22]

After McEwen and Menzies retired, Murdoch threw his growing power behind the Australian Labor Party under the leadership of Gough Whitlam and duly saw it elected[23] on a social platform that included universal free health care, free education for all Australians to tertiary level, recognition of the People's Republic of China, and public ownership of Australia's oil, gas and mineral resources. Rupert Murdoch's backing of Whitlam turned out to be brief. Murdoch had already started his short-lived National Star[22] newspaper in America, and was seeking to strengthen his political contacts there.[24]

Asked about the Australian federal election, 2007 at News Corporation's annual general meeting in New York on 19 October 2007, its chairman Rupert Murdoch said, "I am not commenting on anything to do with Australian politics. I'm sorry. I always get into trouble when I do that." Pressed as to whether he believed Prime Minister John Howard should be re-elected, he said: "I have nothing further to say. I'm sorry. Read our editorials in the papers. It'll be the journalists who decide that – the editors."[25] In 2009, in response to accusations by Australian Prime Minister Kevin Rudd that News Limited was running vendettas against him and his government, Murdoch opined that Rudd was "oversensitive"[26] Murdoch described Howard's successor, Labor Party Prime Minister Kevin Rudd, as "...more ambitious to lead the world [in tackling climate change] than to lead Australia..." and criticised Rudd's expansionary fiscal policies in the wake of the financial crisis of 2008 as unnecessary.[27] Although News Limited's interests are extensive, also including the Daily Telegraph, the Courier-Mail and the Adelaide Advertiser, it was suggested by the commentator Mungo MacCallum in The Monthly that "the anti-Rudd push, if coordinated at all, was almost certainly locally driven" as opposed to being directed by Murdoch, who also took a different position from local editors on such matters climate change and stimulus packages to combat the financial crisis

Political activities in Britain

In Britain, in the 1980s, Murdoch formed a close alliance with Margaret Thatcher, and The Sun credited itself with helping John Major to win an unexpected election victory in the 1992 general election.[44] In the general elections of 1997, 2001 and 2005, Murdoch's papers were either neutral or supported Labour under Tony Blair. This has led some critics to argue that Murdoch simply supports the incumbent parties (or those who seem most likely to win an upcoming election) in the hope of influencing government decisions that may affect his businesses. The Labour Party, under Blair, had moved from the Left to a more central position on many economic issues prior to 1997. Murdoch identifies himself as a libertarian, saying "What does libertarian mean? As much individual responsibility as possible, as little government as possible, as few rules as possible. But I'm not saying it should be taken to the absolute limit."[45]

In a speech delivered in New York, Rupert Murdoch said that the British Prime Minister Tony Blair described the BBC coverage of the Hurricane Katrina disaster as being full of hatred of America.[46]

In 1998, Rupert Murdoch failed in his attempt to buy the football club Manchester United F.C.[47] with an offer of £625 million. It was the largest amount ever offered for a sports club. It was blocked by the United Kingdom's Competition Commission, which stated that the acquisition would have "hurt competition in the broadcast industry and the quality of British football".

On 28 June 2006 the BBC reported that Murdoch and News Corporation were flirting with the idea of backing Conservative leader David Cameron at the next General Election.[48] In a later interview in July 2006, when he was asked what he thought of the Conservative leader, Murdoch replied "Not much".[49] In a 2009 blog, it was suggested that in the aftermath of the News of the World phone hacking scandal which is still ongoing in 2011 and might yet have Transatlantic implications[50] Murdoch and News Corporation might have decided to back Cameron.[51] Despite this, there had already been a convergence of interests between the two men over the muting of Britain's communications regulator Ofcom.[52]

In 2006, Britain's Independent newspaper reported that Murdoch would offer Tony Blair a senior role in his global media company News Corporation when the prime minister stood down from office.[53]

He is accused by former Solidarity MSP Tommy Sheridan of having a personal vendetta against him and of conspiring with MI5 to produce a video of him confessing to having affairs – allegations over which Sheridan had previously sued News International and won.[54] On being arrested for perjury following the case, Sheridan claimed that the charges were "orchestrated and influenced by the powerful reach of the Murdoch empire".[55]

In August 2008 British Conservative leader and future Prime Minister David Cameron accepted free flights to hold private talks and attend private parties with Murdoch on his yacht, the Rosehearty.[56] Cameron has declared in the Commons register of interests he accepted a private plane provided by Murdoch's son-in-law, public relations guru Matthew Freud; Cameron has not revealed his talks with Murdoch. The gift of travel in Freud's Gulfstream IV private jet was valued at around £30,000. Other guests attending the "social events" included the then EU trade commissioner Lord Mandelson, the Russian oligarch Oleg Deripaska and co-chairman of NBC Universal Ben Silverman. The Conservatives have not disclosed what was discussed

In July 2011 it emerged that Cameron met key executives of Murdoch's News Corporation 26 times during the 14 months that Cameron had served as Prime Minister.[58] It was also reported that Murdoch had given Cameron a personal guarantee that there would be no risk attached to hiring Andy Coulson, the former editor of News of the World, as the Conservative Party's communication director in 2007.[59] This was in spite of Coulson having resigned as editor over phone hacking by a reporter. Cameron chose to take Murdoch's advice, despite warnings from Nick Clegg, Lord Ashdown and The Guardian.[60] Coulson resigned his post in 2011 and was later arrested and questioned on allegations of further criminal activity at The News of the World, specifically the News International phone hacking scandal.

News International phone hacking scandal

In July 2011 Rupert Murdoch along with his son James gave testimony before a British parliamentary committee regarding phone hacking. In the U.K his media empire remains under fire as investigators continue to probe reports of other phone hacking.[61]

On 14 July, the Culture, Media and Sport Committee of the House of Commons served a summons on Murdoch, his son James, and his former CEO Rebekah Brooks to testify before a committee on 19 July.[62] After an initial refusal, the Murdochs confirmed they would attend after the committee issued them a summons to Parliament.[63] The day before the committee, the website of the News Corporation publication The Sun was hacked, and a bogus story was posted on the front page claiming that Murdoch had died.[64] Murdoch described the day of the committee "the most humble day of my life". He argued that since he ran a global business of 53,000 employees and that the News of the World was "just 1%" of this, he was not ultimately responsible for what went on at the tabloid. He added that he had not considered resigning,[65] and that he and the other top executives had been completely unaware of the hacking.[66][67]

On 15 July Rupert Murdoch attended a private meeting in London with the family of Milly Dowler, where he personally apologised for the hacking of their murdered daughter's voicemail by a company he owns.[68][69] On 16 and 17 July, News International published two full-page apologies in many of Britain's national newspapers. The first apology took the form of a letter, signed by Rupert Murdoch, in which he said sorry for the "serious wrongdoing" that occurred. The second was titled "Putting right what's gone wrong", and gave more detail about the steps News International was taking to address the public's concerns.[69] In the wake of the allegations Murdoch accepted the resignations of Rebekah Brooks, head of Murdoch's British operations, and Les Hinton, head of The Wall Street Journal who was chairman of Murdoch's British newspaper division when some of the abuses happened. They both deny any knowledge of any wrong-doing under their command.[70]

Activities in the United States

Murdoch made his first acquisition in the United States in 1973, when he purchased the San Antonio Express-News. Soon afterwards, he founded Star, a supermarket tabloid, and in 1976, he purchased the New York Post.[9] On 4 September 1985, Murdoch became a naturalised citizen to satisfy the legal requirement that only US citizens were permitted to own American television stations. This resulted in Murdoch losing his Australian citizenship.[71][72] Also in 1985, Murdoch purchased the 20th Century Fox movie studio.[9]In 1986, Murdoch purchased six television stations owned by Metromedia. These stations would form the nucleus of the Fox Broadcasting Company, founded on 9 October 1986, which would go on to have great success with programmes such as The Simpsons and The X-Files.[9] In 1987 in Australia, he bought The Herald and Weekly Times Ltd, the company that his father had once managed. By 1990 News Corporation had built up debts of $7 billion (much from Sky TV in the UK).[9] forcing Murdoch to sell many of the American magazine interests he had acquired in the mid-1980s. In 1993 took exclusive of the National Football League (NFL) from CBS and increased programming to seven days a week.[73] In 1995, Murdoch's Fox Network became the object of scrutiny from the Federal Communications Commission (FCC), when it was alleged that News Ltd.'s Australian base made Murdoch's ownership of Fox illegal. However, the FCC ruled in Murdoch's favour, stating that his ownership of Fox was in the best interests of the public. That same year, Murdoch announced a deal with MCI Communications to develop a major news website and magazine, The Weekly Standard. Also that year, News Corporation launched the Foxtel pay television network in Australia in partnership with Telstra. In 1996, Murdoch decided to enter the cable news market with the Fox News Channel, a 24-hour cable news station. Ratings studies released in 2009 showed that the network was responsible for nine of the top ten programs in the "Cable News" category at that time.[74] Rupert Murdoch and Ted Turner (founder and former owner of CNN) are long-standing rivals.[75] In late 2003, Murdoch acquired a 34 percent stake in Hughes Electronics, the operator of the largest American satellite TV system, DirecTV, from General Motors for $6 billion (USD).[20] His Fox movie studio would go on to have global hits with Titanic and Avatar.[76]

In 2004, Murdoch announced that he was moving News Corporation headquarters from Adelaide, Australia to the United States. Choosing a US domicile was designed to ensure that American fund managers could purchase shares in the company, since many were deciding not to buy shares in non-US companies. Some analysts believed that News Corporation's Australian domicile was leading to the company being undervalued compared with its peers.

News Corporation logo

On 20 July 2005, News Corporation bought Intermix Media Inc., which held Myspace, Imagine Games Network and other social networking-themed websites, for $580 million USD, making Murdoch a major in online media concerns.[77] In June 2011, it sold off Myspace for US$35 million.[78] On 11 September 2005, News Corporation announced that it would buy IGN Entertainment for $650 million (USD).[79]

In May 2007, Murdoch made a $5 billion offer to purchase Dow Jones. At the time, the Bancroft family, who had owned the Dow Jones for 105 years and controlled 64% of the shares at the time, firmly declined the offer, opposing Murdoch's much-used strategy of slashing employee numbers and gutting existing systems. Later, the Bancroft family confirmed a willingness to consider a sale. Besides Murdoch, the Associated Press reported that supermarket magnate Ron Burkle and Internet entrepreneur Brad Greenspan were among the other interested parties.[80] In 2007, Murdoch had acquired Dow Jones,[81][82] an acquisition which gave Murdoch such publications as The Wall Street Journal, Barron's Magazine, the Far Eastern Economic Review (based in Hong Kong) and SmartMoney.[83]

Political activities in the United States

McNight (2010) identifies four characteristics of his media operations: free market ideology; unified positions on matters of public policy; global editorial meetings; and opposition to a perceived liberal bias in other public media.[84]

On 8 May 2006, the Financial Times reported that Murdoch would be hosting a fund-raiser for Senator Hillary Clinton's (D-New York) Senate re-election campaign.[85] In a 2008 interview with Walt Mossberg, Murdoch was asked whether he had "anything to do with the New York Post's endorsement of Barack Obama in the democratic primaries." Without hesitating, Murdoch replied, "Yeah. He is a rock star. It's fantastic. I love what he is saying about education. I don't think he will win Florida... but he will win in Ohio and the election. I am anxious to meet him. I want to see if he will walk the walk."[86][87] Murdoch is a strong supporter of Israel and its domestic policies.[88]

In 2010 News Corporation gave $1 million to the Republican Governors Association and $1 million to the U.S. Chamber of Commerce.[89][90][91]

Murdoch also served on the board of directors of the libertarian Cato Institute.[92]

Activities in Europe

Murdoch owns controlling interest in Sky Italia, a satellite television provider in Italy.[93] Murdoch's business interest in Italy have been a source of contention since they began.[93] In 2010 Murdoch won a media dispute with Italian Prime Minister Silvio Berlusconi. A judge ruled the Italian Prime Minister's media arm Mediaset prevented News Corporation's Italian unit, Sky Italia, from buying advertisements on its television networks.[94]

Activities in Asia

In 1993, Murdoch acquired Star TV, a Hong Kong company founded by Richard Li[95] for $1 billion (Souchou, 2000:28), and subsequently set up offices for it throughout Asia. The deal enables News International to broadcast from Hong Kong to India, China, Japan and over thirty other countries in Asia, becoming one of the biggest satellite TV networks in the east.[9]However, the deal did not work out as Murdoch had planned, because the Chinese


James Rupert Jacob Murdoch (born 13 December 1972) is the younger son of media mogul Rupert Murdoch and currently serves as chairman and chief executive of News Corporation, Europe, and Asia, overseeing assets such as News International (British newspapers), SKY Italia (satellite television in Italy), Sky Deutschland, and STAR TV (satellite television in Asia).

He sits on the News Corporation board of directors and is a member of the office of the chairman. He is also non-executive chairman of British Sky Broadcasting, in which News Corporation has a controlling minority stake.

He was formerly an executive vice president of News Corporation, the controlling shareholder of BSkyB, and served on the boards of directors of News Datacom and of News Corporation.[1]

James Murdoch is a British citizen by birth and a naturalised U.S. citizen. He would have lost Australian citizenship when his father became a U.S. citizen, but he is eligible to reclaim Australian citizenship.




Dow Jones & Company, Inc.
Fox Television Stations
The New York Post
Fox Searchlight Pictures
Fox Business Network
Fox Kids Europe
Fox News Channel
Fox Sports Net
Fox Television Network
My Network TV
News Limited News
Phoenix InfoNews Channel
Phoenix Movies Channel
Sky PerfecTV
Speed Channel
STAR TV Taiwan
STAR World
Times Higher Education Supplement Magazine
Times Literary Supplement Magazine
Times of London
20th Century Fox Home Entertainment
20th Century Fox International
20th Century Fox Studios
20th Century Fox Television
The Wall Street Journal
Fox Broadcasting Company
Fox Interactive Media
HarperCollins Publishers
The National Geographic Channel
National Rugby League
News Interactive
News Outdoor
Radio Veronica
Sky Italia
Sky Radio Denmark
Sky Radio Germany
Sky Radio Netherlands

CBS Corporation

Leslie Moonves

President and Chief Executive Officer, CBS Corporation


Leslie Moonves is President and Chief Executive Officer of CBS Corporation, as well as a member of the Company's board of directors. In this role, he oversees all operations of the company, including the CBS Television Network, The CW (a joint venture between CBS Corporation and Warner Bros. Entertainment), CBS Television Stations, CBS Television Studios, CBS Studios International, CBS Television Distribution, Showtime, CBS Radio, CBS Outdoor, Simon & Schuster, CBS Interactive, CBS Consumer Products, CBS Home Entertainment and CBS Films.

Prior to the Viacom separation in 2005, Moonves served as Co-President and Co-Chief Operating Officer of Viacom and Chairman of CBS, overseeing all of Viacom's domestic and international broadcast television operations, radio division and outdoor advertising operations.

Moonves was promoted to Chairman and CEO of CBS in 2003, and prior to that, was President and Chief Executive Officer, CBS Television, a position he was elevated to in April 1998. He joined CBS in July 1995 as President, CBS Entertainment.

Under Moonves' guidance, CBS has maintained its dominance as America’s #1 TV network, while the Showtime pay cable network has significantly increased its viewership, subscription fees and critical acclaim under his watch. The 2008 acquisition of CNET has made CBS one of the country’s top 10 Internet companies. Moonves has also been at the forefront of realizing subscription fees for broadcast networks through retransmission consent agreements, and has developed new ways to distribute and monetize content on new and emerging platforms worldwide. His move to consolidate the company’s local TV and radio stations has helped the company become a leader in local media, and he has spearheaded Simon & Schuster’s move into the eBooks marketplace.

He joined CBS from Warner Bros. Television, where as President, he oversaw a television division that supplied the greatest number of programs to network television for nine consecutive years, culminating in a record-setting 22 series (including "ER," "Friends" and "The Drew Carey Show") on the 1995-96 network schedules. He had been President of Warner Bros. Television since July 1993, when Warner Bros. and Lorimar Television combined operations. From 1989 to 1993, he had been President of Lorimar Television. He joined the company in 1985 as executive in charge of its movies and mini-series, and became head of creative affairs in 1988.

Earlier in his career, Moonves was Vice President of movies and mini-series for Twentieth Century Fox Television, where he was also in charge of first-run syndication and pay/cable programming. He had previously been Vice President, development, for Saul Ilson Productions (in association with Columbia Pictures Television) and a development executive for Catalina Productions. Upon graduation from Bucknell University, Moonves pursued an acting career at New York's Neighborhood Playhouse, studying under the renowned Sanford Meisner. He performed in numerous stage and television productions before opting to produce plays on Broadway and in Los Angeles.

Moonves is on the board of trustees of the Entertainment Industries Council. He is a trustee of the National Council for Families and Television and of the American Film Institute and is past president of the Hollywood Radio and Television Society. He is also a co-chair on The Paley Center for Media's Los Angeles Board of Governors. In March 2003, Moonves was honored by the International Radio and Television Society as the recipient of the Gold Medal Award, one of most prestigious honors in media and entertainment. Since joining CBS, Moonves has also been named Variety's Showman of the Year and Entertainment Weekly's Most Powerful Man in Hollywood and received the Casting Society of America's Career Achievement Award. He is also a past recipient of the American Jewish Committee's Sherrill Corwin Award, given

CBS News
CBS Sports
CBS Television Network
CBS Radio Inc. (130 stations)
CBS Consumer Products
CBS Outdoor
CW Network (50% ownership)
Infinity Broadcasting
Simon & Schuster (Pocket Books, Scribner)
Westwood One Radio Network

NBC Universal

NBC News
NBC Sports
NBC Television Network
SciFi Magazine
Syfy (Sci Fi Channel)
USA Network
Weather Channel
Focus Features
NBC Universal Television Distribution
NBC Universal Television Studio
Paxson Communications (partial ownership)
Universal Parks & Resorts
Universal Pictures
Universal Studio Home Video

These gigantic media corporations do not exist to objectively tell the truth to the American people. Rather, the primary purpose of their existence is to make money.

These gigantic media corporations are not going to do anything to threaten their relationships with their biggest advertisers (such as the largest pharmaceutical companies that literally spend billions on advertising), and one way or another these gigantic media corporations are always going to express the ideological viewpoints of their owners.

Fortunately, an increasing number of Americans are starting to wake up and are realizing that the mainstream media should not be trusted. According to a new poll just released by Gallup, the number of Americans that have little to no trust in the mainstream media (57%) is at an all-time high.

That is one reason why we have seen the alternative media experience such rapid growth over the past few years. The mainstream media has been losing credibility at a staggering rate, and Americans are starting to look elsewhere for the truth about what is really going on.

Do you think that anyone in the mainstream news would actually tell you that the Federal Reserve is bad for America or that we are facing a horrific derivatives bubble that could destroy the entire world financial system? Do you think that anyone in the mainstream media would actually tell you the truth about the deindustrialization of America or the truth about the voracious greed of Goldman Sachs?

Sure there are a few courageous reporters in the mainstream media that manage to slip a few stories past their corporate bosses from time to time, but in general there is a very clear understanding that there are simply certain things that you just do not say in the mainstream news.

But Americans are becoming increasingly hungry for the truth, and they are becoming increasingly dissatisfied with the dumbed down pablum that is passing as "hard hitting news" these days.

FROM  http://theeconomiccollapseblog.com/archives/who-owns-the-media-the-6-monolithic-corporations-that-control-almost-everything-we-watch-hear-and-read



This message absolutely will not go through so am trying again! Definitely censorship going on.
Hi Dee,

What you said there about the TV as being the false prophet is absolutely true. In the last few days, both US & Soviet nuclear warships showed up in the waters off Syria...not a word said on the news. We hear flippant crap, movie stars, people dead for years (Michael Jackson etc.) perverts, old news, anything but the real stuff that is happening out there. The US is truly in a news blackout situation right now. They think that the majority of us are mindless idiots...maybe they are but not me.

I had Thanksgiving dinner with my niece and her husband, both who work for N^A*S^^A. We were talking about asteroids and the subject of Comet El*enin came up. He said bluntly (with slight disgust in his mouth) "El*enin was no comet!" Then he turned red and looked away and said no more. He is rather high up, having been the assistant director of the shuttle program and is now working on O#ri^on. We were talking about water on Mars and he said, "I wouldn't know"when I queried him, and he did that look off into space thing like when he made the other comment. I know he knows more and is forbidden to say anything. He told us they are dismantling everything that had to do with the shuttle program and sending all the equipment off to universities etc. Wonder if they think Clear Lake might go under the water soon?